lördag 18 december 2010

Var först hos Z sen hos M. sen långprummis med Linda!

Zaranthina: Tog in henne och hon fick som vanligt hö i krubban när jag borstade och fixade med henne, hon fick morötter idag också, det tycker hon om:). gick en liten prummis med henne, gick ut på vägen och det kom en bil och körde förbi och hon skötte sig super! gick förbi lite ensilage plast och en lastpall som låg på backen, så skulle stanna och låta henne kolla men då gör hon ett hopp på ca 1-1,5m över plasten:P., så ja hon ville tydligen inte lukta utan bara förbi:P haha mitt hjärta hon är för sööt <3! hon skötte siig exemplariskt bra idag! finafina tjejen min <3, hon är precis den fölunge jag hoppades på <3 fast ännu lite finare !<3 älskar min fina bebba!.

Manzana: Tömkörning!, skrittade fram henne på lite grusvägar, sedan så jobbade vi i skritt trav och galopp i padocken och hon var jättefin i galoppen idag igen!. sedan så skrittade vi av på grusvägar!. har inte tömkört henne så mycket förutom på ridbana eller i ridhus men det går super! Inkörning nästa kanske;)?. med tanke på hur hon varit tidigare så kanske man borde ha heltäckande skydd om man ska sitta bakom:P? nej blir nog ingen inkörning. har endå ingen vagn:P. men annars så är det ju väldigt bra träning!.

PUSSS

Inga kommentarer: