onsdag 1 december 2010

tjugo minusgrader

Nu är det svinkallt ute! minus 20 grader! är det inte allt för härligt, hmm?xD.
Kände för att vara allmänt dryg idag och ha lite färger:P. började dagen med att vara i skolan, vart mest en massa snack! intebra intebra. sen så efterskolan så åkte jag ut till Manzana och fixade, sedan så gick jag en kort prumenad med henne. pysslade och fixade!. nu får hon gå med ett stalltäcke och ett vintertäcke så hon håller sig varmoch skön :D. och så att hon inte går ner i vikt! hästar som inte har nått täcke på sig håller ju värmen genom att äta, medans sådana som Manzana som är vältäckad i detta väder inte använder så mycket energi till att hålla värmen då hon hela tiden är varm av täckena, så därför måste hon ha mycket täcken, så det hon äter ska gå till att hålla hullet och inte förloras på att stå och hålla värmen :D och sen vill jag ju gärna ha henne kortpälsad eftersom att jag arbetar henne och de blir svettigt med en tjock päls då:). detta var ett ointressant inlägg jag vet, ledsen att göra er besvikna ;)

Inga kommentarer: