lördag 11 december 2010

jobbat i kylan

Hejsan, dagen började med att jag åkte till plåthuset och städade upp där pappa bygger en hall. jag kan säga att det var inte lite sopor som jag släpade på idag! vart en sjukt stor hög av det. när man slänger i kontäjner så ser det inte lika mycket ut, men eftersom att pappa inte har tagit dit någon kontäjner en så fick jag lägga allt i samma hörn, och det var väldigt mycket!. pappa bjöd på fika på drott:) tur att ingen man kände var där iaf!:) såsom jag såg ut:P xD. sen så resten av dagen höll jag på att frysa ihjäl då mina skor var dyngsura!. dumma stallskor! måste smörja in dem med läderfett igen!. sen klockan halv 5 så slutade jag ÄNTLIGEN tyckte jag då:) åkte direkt ut till stallet och fixade med Manzana. sen åkte jag hem och var hemma kl. 6. var så jäkla trött efter dagen så orkade inte göra nått med henne idag, lille hjärtat <3. men imorgon blir det nog tömkörning i ridhuset eller longering i snön, för nu är benet tillräckligt bra för att hon ska börja komma igång igen :)!. hon behöver röra lite på sig, för nu har hon börjat mjölka mer igen då hon bara gått prummisar i en vecka typ. väl hemma så hade mamma gjort kött o pommes + beasås <3 gott!, sedan så kollade vi på travet, fick 5rätt IGEN xD och då vinner man inget, vill ju ha alla rätt (7rätt). jag o matte var nys ner och hyrde eclipse och köpte chips o cola så nu ska vi se sex and the city + eclipse ikväll:D har ju sätt båda och båda är bra:D!. HARE GÖTT NU!:)

Inga kommentarer: