onsdag 22 december 2010

lite info om mina två fina hästar för dem som är intresserade!



Manzana
Engelskt Fullblod
1996
E, National Zenith
U. Blue Record
UE. Record Token.
Ägare: Sara Karlsson
gått upp till GP steepelcheese.
hoppat 1m på klubbtävling med mig.
Kan hoppa stort med en bra teknik(när man höjer upp lite på bilden endast 1m, och bra ryggverkan när hon lugnar sig litegranna!
hon älskar att hoppa, vill gärna att det ska gå undan med bra avstamp och spänst i språnget.
Manzana mamma, har en Godkänd avelshingst som använts mycket inom halvblodsaveln, som gett många fina avkommor i både hoppning,fältävlan och dressyr, jag har själv sätt några riktigt trevliga efter honom, dock har jag bara sett hopphästar efter honom!
Zaranthina Mail
Svenskt Halvblod
2010
E, Jaguar Mail
U, Manzana
Ue, National Zenith
Ägare / Uppfödare: Sara Karlsson
Jag har hållt på med henne och vart mycket nogrann i all hantering från dag 1, hon visar vilja att lära sig och hon är lättlärd, hon är tuff individ som vet vad hon vill, hon är otroligt känslig och lyhörd, hon har lätta gångarter med en bra galopp! hon har bra exteriör och bra benställning!
hon är bättre en vad vi hade önskat oss, vi är verkligen lyckligt lottade som fick en så otroligt fin fölunge! Manzana har ju bara gett fina avkommor. men Z har och är precis allt vi hade kunnat önska oss! det finns inga negativa sidor hos henne, bara possotiva. många skulle säkert tycka att hon är för tuff i psyket, men jag ser det vara som possitivt, en topphäst måste ha extremt mycket vilja. hon har jättefina ben och är helt perfekt:). älskar min lilla fölis <3. hon e så otroligt fin! hon har allt man vill att en fölunge ska ha. bra gångarter med bra knäaktion! med + för galoppen.









Mr Carrera
U. Blue record (manzanas mamma)
E. Eighty eight keys
Godkänd fullblodshingst, godkänd i halvblodsaveln och lämnat många fina avkommor
i hopp,fält,dress!


Inga kommentarer: