lördag 25 december 2010

Juldagen

Hej :)
tänkte börja att skriva att jag hade en trevlig dag igår och jag är mycket nöjd med det jag fick! TACK:). jag skrev ju igår vad jag skulle göra den dagen, han tuvär bara åka till Manzana, så ska åka till Zaranthina imorgon och "fira" lite med henne <3, saknade henne verkligen igår, kände mig hemsk, men som sagt så förstår ju inte hon att det är julafton, men jag träffar alltid och firar med mina hästar på julafton så det känns självklart för mig <3.

Idag
Började jobba klockan sju på Jälla, Jag i Oxkällan och Lindu i Jällastallet.
jobbade från 7-10 sen var jag och hon jag jobbade med klara med stallet!. så då åkte jag ner och hämta Linda som också snart vart klar och vi drog till donken och köpte mat och tog med oss det till Oxkällan, så satt vi och åt där i lugn och ro:). sedan så låg vi även uppe i sängarna och pratade. sen så tog vi in alla hästar klockan två, fodrade och fixade och sedan var vi klara vid 14.40. jag stannade lite längre en hon jag jobbade med och gjorde rent ett litet sår Rebell hade fått på knäet. sen så matade jag Revolt med krafft då han vägrade äta annars, tempade även honom eftersom han såg lite trött ut och inte ville äta krafft, men han hade ingen temp. så han var nog bara inte så hungrig, han hade ju precis stått i hagen och käkat av morsans mjölk:P. jag gillar fölungar så himla mycket, dom är så mysiga. jag vill ha en massa ston som fölar varje år, det är verkligen en dröm jag har!
sedan ålkte jah och lindu till Manzana, longera henne lite och släppte in alla hästar..

ikväll blire god mat, godis, och så har vi lånat den nyaste Beckfilmen av kusinerna så den ska vi se:)

PUSSOCHKRAM

Inga kommentarer: