söndag 19 december 2010

snöigt ute

Snöstorm ute idag!
först var jag hos Zaranthina och sedan hos Manzana

Z: Pussade och gosade med henne lite bara <3

M: Tömkörde i ridhuset, tränade på, broms o gas, flytta sig i sidled, öka minska tempo. bara travarbete idag, vart nån liten galopp men inte någon konsentration på den idag, tömkörde väll i ca 30min, som vanligt både på rakt och voltspår. hon trampade på väldigt bra när vi minskade så mycket som de gick!. duktig häst, dock mer stjärnkikare idag en vanligt;) menmen. allt kan ju inte fungera bra alltid. hon var nog lite trött sen hon var sså fin igår och i förr går. så därför koncentrerade vi oss inte så mycket på formen, utan mest lydnad vart det!. imorgon ska hon iaf få endast gå en prummis, så att hon får vila lite också:P, jag kör ju mest "uppvärming" och sen slutar vi, man hinner ju inte med så mycket mer på 30min. hon får fortfarande inte gå mer en lungt efter att hon blev sparkad i hagen för ett tag sedan!. men hon måste röra på sig så hon slutar producera mjölk någon gång!!.

PUSS OCH GODNATT!!!, imorgon ska jag jobba med pappa igen, har fortfarande inte köpt några julklappar, no money:(. blir när jag får pengar!. om jag får några innan Jul!?

Inga kommentarer: