fredag 31 december 2010

sista dagen på detta år då

Idag så Tömkörde jag Manzana, först så jobbade jag igenom henne och hon var grymt fin! arbetade verkligen på bra med ryggen och trampade på ordentligt, det är sjukt så snygg hon e! Sen så tömkörde jag henne på volt över lite kavaletti, 50cm. fokuserade endast på att få henne att trava över i början för att få henne lydig, vilket inte är så lätt, hon älskar verkligen att hoppa och är bommen för låg så hoppar hon enda högt;). sen så fick hon även galopera men då överdrev hon rejält, hoppa av 2m framför och 1.50 upp i luften ungefär! jag säger bara shiet vad hon hoppade med ryggen!, hon gick i form mot och i sakta sakta galopp också sen gav jag henne hindret framför så hon fick tänka själv och frihet att hoppa upp sig med ryggen, men sen så drog hon iväg några gånger och då vart de såna där stora språng;:) egentligen ville jag bara få henne att galopera över men de gick bra ibland och ibland vart hon för glad! men jag säger bara det att jag är sjukt imponerad och vilket resultat all den här tömkörningen! nuförtiden kan hon ju faktiskt ta det lungt:) jag är så glad att jag äger en sådan grymt fin häst<3!

PPUSSSS

Inga kommentarer: