torsdag 30 december 2010

Idag har mamma vart med mig i stallet:)
först åkte vi till Zaranthina, pysslade med henne och gick lite prummis med henne, sen sprang vi över en upphöjd bom på ridbanan, både jag och mamma sprang med henne då det var djup snö och vi höll på att dö;) men Zaranthina var pigg och glad, sedan så borstade vvi och fixade vi med henne<3 vi mätte henne också, med tumstock och vattenpass, och hon var 145cm i manken:D. stor flicka!
sedan så åkte vi till Manzana, mami mockade och jag fixade det andra, sen så longerade jag Manzana i ridhuset och hon var fin stundtals och galen den mesta tiden, hon travade allt vad de gick och galoperade allt vad det gick, visst hon e snygg, men man vill ju gärna ha lite kontroll. traktorn åkte förbi och idag kände hon tydligen för att dampa hela tiden för den sakens skull:P. hon är inte rädd bara LITE överskottsenergi!

PUSSPUSS; nu ska jag fixa mig för att åka iväg och äta!

Inga kommentarer: