söndag 26 december 2010

ännu mer snö

Hejsan kära vänner, inatt hade det kommit ännu mer snö:P

Var hos Zaranthina idag, tog in henne och borstade och fixade med henne, sedan så gick jag en prummis med henne på vägen, hade med mig min nya longeringspisk som jag fick i julklapp, annars kommer man inte ifrån de andra hästarna så lätt;). hon var duktig, lite spänd eftersom att hon inte gått där förut, försäkte slita sig nån gång, och sen när hon bråka så halka hon omkull på vägen, smartsmart;). sen så gick vi vidare, duktig tjej, vi mötte även en bil och det gick super, hon hoppa bara till lite. hon fick sina morötter idag istället för på julafton:P. hon kunde även ha lädergrimman mamma hade köpt åt henne, tråkigt bara att det är samma storlek som den endra lädergrimman hon redan har, så nu har hon två i samma storlek:P. och hon kommer växa ur båda snart. menmen:P någon som vill köpa en brun pony för 200kr endast provad? värde ca 400kr!.

Fick en ryktlådepåse med borstar i för att jag tog hand om hennes föl när den fick kolik, TACK Camilla:D<3!. så himla snällt!:). den var jättefin och jag använde den till Manzana idag:).
red ut på Manzana med Elin och Victoria idag, vi red på åkrarna bort till rönna och sen i skogen tillbaka:) vart endel galopp. red även lätt ganska länge i traven, så kommer få träningsverk;), red barbacka :P.

Mina fina hästar jag älskar er <3

sen till Manzana,

Inga kommentarer: