fredag 12 november 2010

tömkörning

I eftermiddag så tömkörde jag Manzana, och jag säger bara shiet vad snygg hon är! jag började med att göra en massa halter och ryggningar och sen skritt igen, hon är ju alltid lite tjafsig när de gäller att stå stilla (men det har blivit så mycket bättre nu ), sen så övergångar mellan skkritt och trav och sen halt rygga och fram i trav igen. och shiet vad hón gick i fin form! och hon trampade under sig hur bra som helst <3, helt ledlös trav, otroligt vilket knälyft hon får! jag njuter bara av att se vad allt detta tömkörande har gett, det har verkligen varit till nytta! jag tycker man bör tömköra oofta! då ser man verkligen hur hästen rör sig och man kan inverka på  den mer exakt, när man rider så ser man inte allt även om de kännns bra. och sen är det helt otroligt nyttigt jobb för hästen!. sen när Michaela och Dacke gick upp till stallet så vart Manzana lite galen:P och shiet vad hon rörde siig! vilken trav och vilken galopp :O men fick lov att sluta då hon sparka bakut långt över tömmarna jag höll i, rejsa och reste sig så ville inte att hon skulle börna upp underlaget i ridhuset nnu när de e rätt nytt;). men jag är otroligt stolt över hur fin hon är! nu vill jag att ridhuset ska bli klart så att man kan löshoppa! :)
I helgen ska jag till Z igen <3 och fortsätta med utbildning från marken!

ikväll har jag kollat på sex and the city II med Mattias och Idol.
nu ska vi kolla på vem som åker ut i Idol,, PUSS OCH KRAM SOV GOTT!

Inga kommentarer: