lördag 27 november 2010

Idag så var jag först hos Manzana och mockade sedan gav jag alla hästar lunch! :) Manzanas hage fick även halm och de tyckte dom om, bra för dom att ha lite att tugga på :) sen så åkte jag vidare till Zaranthina, tog in henne och borstade och kratsade hovarna, hon får äta lite hö i krubban samtidigt för annars har hon inte tålamod att stå stilla, träffa även hampus idag! alltid kul:). sen så var vi tvungna att gå ut en liten stund då Z inte tyckte att det var roligt att stå stilla längre. gick med henne lite på ridbanan i snön, och detta var bästa gången hittills då hon inte orkade bråka pga av snön;). sen så fota jag henne lite i hagen, så himla sööööt och gosig min fina fölunge är <3!älskar henne!

sen till Manzana igen och red ut en sväng i snön :) skritta,trava och galopera lite :) vi går ju förbi grisarna när vi ska ut i skogen och hon fick panik och kasta sig rätt ut i allt och höll på att gå omkull. !!,
vi galoperade "typ" ifatt med ett rådjur och Manzana vart lite rädd:P. så hon ville springa fort! sen när vi började närma oss hemåt så försökte Manzana vända, hon ville inte gå hemåt sa hon bestämt! men jag tror det har att göra med att hon är extremt rädd för dom där fula grisarna som hon tycker;) så jag tvingade henne att stå och kolla på dom i 5min, och ja först försökte hon slita sig och sen stod hon på tårna och frusta på helspänn!

sen hem och kolla på sändingra från globen, kolla typ från 18.00-22.00. pizza o julmust!
nu ska jag sova ska åka senast 07.30 hemifrån imorgon bitti! så ska sätta klockan på ringning på 06.00! imorgon ska jag försöka att inte handla så mycket ;)! då jag egentligen inte behöver någonting:P
Nu blire ryggläge PUSS och GODNATT!

Inga kommentarer: