onsdag 3 november 2010

Hoppträning på Peak Trophy på jälla

Idag åkte jag och denise bil till Jälla, vi hopptränade för Liza Öjetoft. Jag red såklart lille Peakea gullet! hon var lite jobbig och oigenomriden i början så tog ett tag innan hon vart fiin, gick mkt bra att hoppa, vi koncentrerade oss på ryttaren och lydnan på hästen, gick mkt bra för att vara med Peakea, första riktiga hopp passet för henne denna termin, annars hade hon bara "hoppat" på skollektion. hon tyckte det var jätteroligt och jag med:D. jäklar vad hon sparka på bakut några gånger men sen jobba ja henne verkligen hela tiden och då var hon duktig, sprang lite mot hinder men det e sånt som man inte kan göra nått åt första gången hästen hoppar på riktigt på terminen. hon var ju laddad och glädjen bara sprudlade ur henne <3 lite skillnad från när jag såg henne gå lektion med någon unge här för n¨ån vecka sen!:).

sen när vi ridit klart och fixat hästarna, så åkte jag och linda in till donken och åt plus hämtade andreas sen tillbaka till skolan och lasta jessie och sen åka, efter en bit på vägen så började transporten krågnla, typ bromsen låg på eller nått så de gick skit tungt så att bilen fick de lite jobbigt:P sån tur så åkte mamma percis förbi så då bytte dem bil och sen skjutsa vi hem jessie, sen vidare till manzana
fixade med henne och så, sista dagen hon åt pencillin och metacam om det inte ser ut som att det behövs mer när det gått ur kroppen, men idag såg de bra ujt iaf!:D

sen när ja kom hem fick ja träffa "Paris" Mattias hund som han har köpt, en chihuahua tik på 1år med bra stam. söööt iaf!:D

bilder från dagen kommer när jag fått dem från linda, dock vart de inga bra bilder:P

Inga kommentarer: