lördag 6 november 2010

Idag var följde mamma med mig till Zaranthina och Manzana :)

vi var först hos Zaranthina, borstade henne och fixade, hon är en biatch! men såå fin <3. hon försökte sparka mig när jag borsta under magen xD, sen så ledde jag runt henne p¨å ridbanan, och det är verkligen lättare sagt en gjort! hon bockar brallar iväg och vill gärna slå ner en med framhovarna emmellanåt, men då får hon smaka på piskan! då hon bråkar som mest är när vi ska trava eller om jag stannar henne, när vi springer så far hon runt och försöker vända rumpan mot mig, sparkar o har sig, och sen när jag stannar henne så stoppar jag ju henne med handen på bogen och då slår hon med frambenen efter mig, men hon fick smaka på piskan idag och hon var jätte duktig islutet!
OBS, jag slår inte mina hästar ionödan, jag uppfostrar dem genom att vara lugn rättvis och bestämd! Jag vill ha känsliga hästar som flyttar sig när man vill det, inga ouppfostrade as som sparkar och biter eller springer över en!
alla säger tex alltid att Manzana är så snäll, hon är inge snällare en någon annan häst utan honom är bara väldigt bra uppfostrad! detsamma med Zaranthina hon har fått väldigt mkt beröm även om hon nu visar en jävligt tuff sida, en sak som Uffe sa rätt förut innan Z ens var född, fölet kommer ha obegränsat med hoppkapacitet men den kommer inte gå att rida eller hantera:P haha visst kanske det stämmer litegranna med tanke på Manzanas andra avkommor också, men Zaranthina tränar jag med så mkt jag tycker att jag behöver och hon är välhanterad och har en bra uppfostran från början, hon har aldrig fått som hon ha velat, så hon kommer bli en trevlig häst med mycket temperament.
Det är otroligt roligt att lyckats ha födit upp en sådan fin fölunge, hon är ju helt klart hästen för mig, jag tycker om utmaningar! och hon är den finaste utmaningen man kan få <3.

sen åkte vi till Manzana
mockade och mamma fixade, fixade med manzana också, juvret såg fint ut idag och såret också!.  finafina hesten <3

sen så åkte vi hem, jag har skitont i huvudet och halsen och är jätte trött :( inte kul!

sen så skjutsade jag mamma och då satt parin innanför min jacka när jag körde:D så sööt!

nu ska jag nog sova trots att klockanb är 20.03

Inga kommentarer: