måndag 29 november 2010

´började dagen med att använda för mycket nässpray! hade typ 7sprut i varje näsborre;). sen fick ja skit ont får att ja hade för mkt, men var ju astäppt innan så!

sen så åkte jag ut till Zaranthina, borstade och fixade med henne, provade nya lädergrimman på henne och den passade perfekt´ tog hem den och gjorde ett till hål bara så att den sitter lite längre upp. har tagit endel bilder på sistone men orkar inte ladda in dem från mobilen, brukar alltid mmsa in dem men har inga pengar på mobilen nu! iallafall till när jag var hos Z, hon hade fått ett typ skärsår på sidan av kotan på högerbak, typ 0.5cm djupt, rätt äckligt faktiskt, hon var lite svullen, det e ju väldigt kallt ute så det svullnar ju svårare vilket är bra!. men jag satte flexibandage och en servett runt kotan på henne. vilket inte var det lättaste, jag fick använda mitt långa tålamod kan jag säga! hon var inte sammarbetsvillig! jag fick knappt kolla på det. men hon överdriver för det kan vara lika svårt att bara få kratsa hovarna ibland, och jag fick titta på det första gången men sen lessna hon totalt!. biatchi kid!. och sen att få på den där jävla flexibandage lindan o servetten jag satte under då ja hade brist på annat, tog ju sin lilla tid. sen så bara kasta jag på den!:P det måste gå fort som satan om man ska hinna innan man blir nerplattad:P. haha finafinafina Z<3

sen åkte jag till Manzana, hon skulle egentligen behövt vilat men då jag kollat på juvret hade hon fyllt lite och då måste hon röra på sig, så på med sakerna fort och ut o rida i hagen / stubb. skritt trav o galopp, hon var pigg och glad, och stark! det gick bara fortare och fortare men i slutet i vänstervarv så var hon väldigt fin <3.

sen hem och åt potatisgratäng och kött hos moirmor och sen kolla paradise hotel!
nu sitter jag här:P

Inga kommentarer: