tisdag 30 november 2010

Longering i snön




Idag så åkte Linda & Dollar med mig till hästarna! alltid lika kul:)
vi åkte först ut till Zaranthina, då jag skulle kolla lite på hennes sår som jag märkte igår, men de såg rätt fint ut och eftersom det är så här svinkallt ute så trivs ju inte bakterierna heller, så det e ju bra iaf! satte inte på nått flexibandage idag, man ska ju helst inte stänga in såret om man inte behöver, även om det tog lite tid innan jag bestämde mig:P men Linda värka hålla med mig så jag gjorde nog rätt. man kan ju liksom inte jämföra henne med Manzana för M är ju mkt känsligare än Z. och jag kollade noga i såret så gott som de gick, så de är nog ingen fara, tack vare att det är så kallt ute!

sedan så åkte vi vidare till Manzana, fixade klart till henne och sedan så hämta jag in henne och gjorde iordning henne för longering, sen gick vi ner till hagen brevid dammen och jag longerade henne, tog även lite bilder och filmade, dom bilderna som jag laddade upp nu har Linda fotat:)
det är väldigt bra att utnyttja snön, dom bygger bra muskler av att springa i denna snön :)

PUSS

Inga kommentarer: