lördag 13 november 2010

Tömkörde Manzana i ridhuset idag igen, jobbar mycket med att hon ska lyssna på gas och broms på rätt sätt, att hon verkligen trampar på med bakbenen (sätter under sig bakbenen). jobbade som vanligt i både lite lägre och lite högre form, och det fungerade jätte bra. idag var hon lite trött sen igår, men vi körde på i traven och verkligen ökade traven till max ppå långsidorna, och jag sprang (det var jobbigt). sen vanlig arbetstrav på volt och sen halter, och sedan öka på långsidorna igen, också höll vi på så. vi jobbade inte i galoppen idag heller, bara "kollade att den fanns där lite".  eftersom att hon var så fin i traven och att hon blev trött så var de ingen mening, det ska vara enkelt och roligt! vi tar lite i taget! men hon var jättefin idag iaf :D hon vart väldigt låg och fin sen, det är kul och se att hon börjat söka sig framåt neråt så bra, och verkligen kan gå kvar där avslappnat, vilket hon absolut inte kunde göra förut. nu kan hon jobba både i låg och högform, fortfarande är det mycket kvar, men hon har verkligen blivit fin och allt mitt jobb med henne har verkligen gett resultat, det är sp roligt att se framstegen hon gör hela tiden <3,
sen så masserar jag henne med arnika massage liniment, och stretschar hennes framben och halsen, vilket också gör att hon blir finare :). puss på Manzana helt enkelt <3,

imorgon ska jag till Zaranthina igen <3, får se om jag lyckas ragga med mig någon dit ;)?.

nu ska vi snart äta Tacos, och senn blire TVn ikväll,, är ganska så trött och förkyld.
PUSS OCH HA EN TREVLIG KVÄLL : )

2 kommentarer:

Johanna sa...

Halloj Sara!! Va fint du har gjort på bloggen med alla bilder!! Kram Johanna

SaraKarlsson sa...

Tackar :D