söndag 7 november 2010

är fortfarande sjuk






Kärlek mellan mig och den häst hästen säger jag bara <3


Min dag:
tog sovmorgon och sen vid 11 åkte jag och linda ut till Zaranthina, tog in henne och borstade och kratsade hovarna på henne, jäklar vilken bitch till fölunge! hon sparka mot mig när jag lyfte bakhovarna for iväg och sen sparka hon bakut mot mig, några gånger tills jag lessnade totalt och tog en grimma och smällde till henne med! detta nya beteende från hennes sida är verkligen INTE okej!. trotsåldern gånger 100! men sen när jag sagt åt henne på skarpen så fick jag kratsa bakhovarna iaf! men hon har blivit skit störig och gör inget utan att testa om hon verkligen måste. sen så ledde jag runt henne på banan, över en bom som låg framme också, den som jag ledde henne över igår och det gick jättebra idag, hon bjöd fram¨t hela tiden och skötte sig bra, några brallar vart det, men inte som igår inte :) duktig häst <3, men lille Biatchen är iaf världens finaste fölunge<3 bara att hon är lite tuffare en de flesta andra ;). <3. "longerade henne tom idag" med grimskaft i skritt bbara, duttibebi <3. hon kommer bli grymt fin när hon blir stor :D <3!.

sen åkte vi vidare till den lite trötta Manzana, hon har inte återhämtat sig helt från juverinflammationen en men mjölken är bra nu iaf:D så det ser bra ut. och ingen feber heller. så vi får vänta och se, hon får endast 2 nävar havre om dagen bara för att få nått korn att äta i krubban och inte bara hö, skritta henne från marken i ridhuset, borsta och fixa lite.
sen så fick hon mot sin vilja gå ut i hagen igen, hon såg inte direkt glad ut, men klockan var bara 15.00 så lite tidigt att gå in:P även om inte hon tycker det ;) <3

jag konstaterar bara att jag har världens finaste hästar <3 och jag älskar dem båda obeskrivligt mycket <3

sen så var jag hemma och kollade på bilder från dagen, men glömde såklart att ta med USBet hem igen, men hade hunnit ladda in manzanna bilderna från lindas dator på facebook iaf, och hade tänkt att ladda upp bebban bilderna när ja kom hem men nu gick ju inte det, så nu får vi ta det imorgon istället:D så bilder på bebbs komemr imorgon :D

sen så har jag och linda vart ute med hundarna också :D paris åkte bil med mig när jag skjutsade mamma:P

nu ska jag snart bada och sen sova, skola imorgon.

Inga kommentarer: