fredag 26 november 2010

Globen

Hejsan gott folk började dagen med att åka och hämta Denise och sedan vidare till skolan för att hjälpa 3orna att ta in skolans alla hästar! sedan så hämta vi västar och biljetter och åt lunch, sedan så bar det av mot globen : ) gick i enexet i 1h, han kolla typ hälften, och Denise hade inga pengar så hon ville inte gå där så mkt, så jag får shoppa lite på Söndag :D. fick iar små påsar med hästfoder och nå örter. XD haha killen som ja prata med på ett annat ställe om foder var ju rätt nice! kände mig lite som en fodernörd idag men VAFAN man måste ju höra på lite annat en bara krafft också, tycker dock inte att återförsäljarna av fodret hade så mycket och komma med. så ska läsa lite om det istället:P men jag tror jag håller mig till Krafft då jag tycker att de har extremt bra foder! en tjej försökte säga att det var ett myckeet billigare en att ge annat krafftfoder då de kostade ca 300kr för 20kg, och man skulle ge 1-2kg om dagen! inte så billigt vad jag tycker, då jag ger krafft muskel och den kostar 300kr för 20kg den med men då ger man 0.5kg:P. sen fick jag mina skor putsade oxå fast jag inte ville:P., dom försökte typ tvinga oss att köpa deras puts också! haha men jag fick lov att fundera på saken också gick vi då hon prata på som fan!.

till själva showen!
Agria hoppet - inge speciellt då de bara är 1.30 och de har man ju sätt antalet gånger förut!:P
Tränarnas mästare - rätt intressant, och roligt! Lotta och Markne red överlägset bäst, 1a & 2a blev de!
Barbacka hoppning med John Hickey,Michel Whitaker, Pontus Westergren. - Hickey och Westergren kom delad 1a, båda klarade 1.84cm och rev grovt på 1.89cm! jag trodde iaf att de skulle hoppa över 2m, men de var kanske inte rätt hästar för de:P sen var de insland - och de tycker inte jag e så roligt:P. små ponnys me stora ryttare som springer runt i 5 olika gångarter:P lite lamt för min del.
sen bar de av hemåt igen :) jag och denise stannade och åt på donken, körde mc drive:P hade rätt roligt i bilen må jag säga :)

första gången utan shopping:P men som sagt så blir de på söndag! ha det så bra så kanske vi ses i globen i söndag om du har tur? PUSS

Inga kommentarer: