måndag 29 november 2010

den nya rökfria sonen

Rökning blir bara mindre och mindre populärt. På 50-talet ansågs det coolt att röka. Alla gjorde det, skådespelare, doktorer, lärare, elever. Idag har vinden vänt och vi går mot ett allt mer rök-fritt samhälle! Skönt, äntligen. 2010 är det ofräscht, ohygiensikt och oeknomiskt att vara rökare. Det är inte coolt, utan tvärtom det är äckligt. Det var när jag var i New York förra året som jag verkligen började se hur få som röker. Dom enda man kunde se blossa på en cigg var uteliggarna, om knappt dom. Klart att det fortfarande finns dom som röker men det finns fler och fler som vill sluta och slutar. En sak som jag tänkte på idag som är lite kul är att det fortfarande är skyltat på dom mest självklara ställena där vi inte får röka. T.ex. på flyg, tåg, terminaler och andra för mig väldigt självklara platser där det är rökfritt. Den dagen då skyltarna tas ned, målas över eller inte sätts dit har vi lyckats bli ett relativt rökfritt land. Längtar till den dagen! Jag har rökt Marlboro silver nu i säkert 1½ år, men nu är det slut med det. Jag följer med strömmen och blir rökfri från och med nu! Gör det du med! Ciao!

detta skrev Lin från paradise hotel i sin blogg! brabra:)

Inga kommentarer: