tisdag 23 november 2010

tisdag

Manzanas juver såg bättre ut idag, idag var "mjölken" genomskinlig. det var lite stint idag med, hon äter ju pencillin och metacam! så hoppas det ska bli bra snart, har ju blivit bättre och bättre sen i söndags iaf. tycker det e lite ´kul att vissa ska lägga sig i exakt i allting^^, jag menar ger jag min häst pencillin och metacam är det min ensak, jag tycker det är ganska så bra som man följer vetrinärens råd! (med viss ironi för för mig är det självklart att göra som vetrinären säger(om de inte skulle säga helt galna saker förståss), och jag vill gärna göra det bästa för min häst!). jag lyssnar inte och tar inte till mig, men endå irriterande att höra att fölk försöker lägga sig i! spec när folk vill att jag ska göra de sämre alternativen, visst jag kan hålla med om att det inte är så roligt att ge en massa medicin hela tiden, vilket jag heller inte vill göra, men har hästen inflammation i alla juverdelar så känns de som det enda vettiga alternativet eftersom att jag vill att min häst ska kunna dia ett föl igen! det jag försöker säga är att Manzana har EN ägare, även om vissa gärna vill äga henne lite med mig! och bestämma över henne lite med mig! men jag är ledsen men hon är tuvär min! vilket jag är väldigt glad för <3

kom ihåg inga sura miner, för detta är min blogg - jag har den som en dagbok, jag nämner inga namn så därför kan ingen ta åt sig eller klaga!

Inga kommentarer: