måndag 15 mars 2010

Ridit Peakea / prummis i solen med Manzana

Började dagen med att Jag och Denise var tvugna att gå upp aptidigt för att åka med mamma till Uppsala, vi låg och slöa på elevhemmet ett tag och sen vaknade jag av att Mats tutade utanför med traktorn xD sen ner till stallet och det komma många celisiusare så vi var ett gäng som red :) vart lite biatchfajt mellan vissa;P hmm Denise vem kan jag mena? Mats sa iaf att jag skulle ha Peakea<3 vilket jag såklart vart superglad över! Linda och Denise fick tuvär inte rida sina Num hästar, men men..:( ,, Peakea var lat till arbete men mycket frammåt och spänd till att flyga iväg, gick lite fort och uppåt ibland men hon var duktig som vanligt <3,, Mats tyckte att peakea hade fått ett bra jobb iaf. Han sa även att mitt problem var sitsen haha:P jag ska jobba satan på den nu så att jag sitter som en dressyrryttare snart ;) haha nej men iaf inte frammåt med axlarna. sen så var Mats vid vetrinären så han kunde inte komma ner och äta av mina och denises bullar men vi lämnade några där till honom vera och sofia iaf :D hoppas de smakar ;) sen hem och till Manzana, fixade och donade i stallet, knoppade några knoppar på Manzana vilket INTE är lätt med tanke på att man inte kan rycka manen på henne :P men men,, lindade alla ben med rosa bandage och sen gick vi runt dagis idag igen , skönt i den härliga solen, helt underbart, bara hon och jag <3.,., myyyyys! sen fixa och dona mermer och sen hem och nu sitter jag här, har ätit för många bullar:P Imorgon börjar jag inte fören halv 1 så får se om jag sover hos Linda ikväll eller om jag sköter Manzana innan skolan imorgon :D,,

PuSs O KrAAm

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vafan Sara, hur går det med ditt nya liv egentligen?! Aja baja inte äta för många bullar, inte bra ;D

SaraKarlsson sa...

vem?:P