tisdag 30 mars 2010

Jag har blivit med Fölis & Diplomerad Hästskötare

Hej :D En av dom bästa dagarna i mitt liv var idag :
fölvakade inatt igen såklart :D sista gången vi skulle kolla till henne innan vi åkte till skola o jobb så stod en liten fölis upp där i boxen och gnäggade och villa bara äta :D Världens fiiinaste fölis var det <3 den var hur pigg och livskraftig som helst. helt underbart <3

Sen fick vi skjuts av mormor till skolan, mamma stannade hemma hos Manzana & Fölis,
väl i skolan så vart klockan 8, det var dags att börja, så vi satt och lyssnade på Mats Mellberg när han pratade om vad vi skulle göra hela dagen också fick vi våra nummer, jag fick nummer 5. vi fick våra hästar utddelade och jag fick såklart den hästen som man verkligen inte vill ha! Ceasar, skolans 20åriga häst som är som ett kylskåp, och sen andra hästen jag fick rida var lilla Cortina som jag aldrig tidigare ridit, min sits var värre en någonsin menmen.. sen var det dags för hästvidhand vilket var skitnervöst, och gick inte så bra. sen var det dags för longering vilket kändes bäst hittills iaf. men endå inte så bra. sen världens vidrigaste lunch vart endast mos för min del! xD sen var det dags för stallprov, jag fick Calypso och jag skulle linda 2 ben och knoppa manen på 20min, missade att göra typ 2knoppar för tiden tog slut, men han tyckte att jag hade lindat bra, bara att man inte ska linda över kanten, och att knopparna var braxD sen var det dags för attt namnge massa saker och även säga vad och vad man inte fick använda för preparat på tävlingsdagen. sen var det dags för foderprov, jag hade mitt muntliga först vilket kändes väldigt bra :D och sen så skriftligt foderprov :D
sen vare rast medans dom satt och bestämde om vi skulle bli godkända eller inte. sen väl dags så höll jag på att spy för att jag var så nervös,
jag var skitnervös hela dagen, och gjorde typ sämst ifrån mig hela dagen. jag kunde verkligen inte göra som jag brukar, men det var nerverna som spelade sin lilla roll:D

men väl inne och skulle få veta om jag klarat det eller ej, så frågade dom hur jag tyckte att det hade gått och så, och jag bah eh väldigt nervöst o så. men dom sa att jag klarat det, och då blev jag lättad:D dom sa att jag var helt klart godkänd rakt igenom med plus på foder:D LÄTTADLÄTTAD :D NICE

Idag är jag Ägare till världens finaste lilla föl & Diplomerad Hästskötare:D hur bra kan en dag bli egentligen? jag älskar mitt liv som satan just nu :D

Inga kommentarer: