torsdag 18 mars 2010

Markarbete på Peakea / varit hos Manzana!

Heeejsan :D iingen bild idag heller^^ Började skoldagen med Teori inför hästskötarexamen med Anette, hade foderlära vilket behövdes ;) sen fika och sen Teori med Chricko inför hästskötarexamen, Lindade transport och stallbandage så att man vet exakt hur de vill att man gör på hästskötarexamen:P jag lovar att jag typ kommer glömma handskar eller pisk på häst vid hand eller longering eller typ glömma bort att ta in hästen till mitten när man byter varv, glömmer man nått sånt litet så failar man typ hela skiten ! och jag är ju inte van med säkerhetstänkandet jag inte ;) .. Läste lite om doping och sånt.. sen lunch det var pankaka GOTT, det e typ den enda maten jag älskar i skolan ;P sen ner och bygga bana, hoppade långa linjer men små hinder på volt och relaterade avstånd., mkt nyttigt för både mig och peakea, hon typ särade sig lite i början:P sparka lite bakut och sånt där som hon alltid gör^^ sen så gick det skit bra och hon vänta och så och sen varte full damp igen, och jag vill typ aldrig ta i henne:P men Chricko sa åt mig att rida i öppna hela banan igenom så det giick mkt bra :D Hon sa att jag skulle ta med mig den sista rundan till på måndag då vi ska göra samma sak igen :P,, Chricko var rolig idag med hon., Jag red ganska så nära henne efter ett hinder för att peakea bara drog, och hon bah OMG SARA:P är du inte rädd om mig, ? och sen apflabba hon.. ::P såklart att det INTE var meningen,sorry! sen så sa hon även att hon blev så jävla förbannad på peakea för att hon trodde att hon bara kunde springa och sprattla runt hur som helst:P jag bryr mig typ inte över att hon gör så så därför blir jag inte arg på henne, vill hellre vänta ut henne, men kanske måste börja bli arg ? vem vet:P inte min starka sida att bli arg på hästen presis, det händer nästan aldrig! men när det behövs så blir jag de. Anmälde mig till Jällas tävling den 27mars idag :D Ska hoppa 90cm på Peakea med reservation för ändringar^^ haha! (eftersom att hon stod när dom väntade på att röntga henne.. Längtar tills måndag då vi ska ha markarbete igen :D och på tisdag ska vi hoppa ! .. Nice! och sen på Lördag nästa vecka äre tävling :D(om inte Manzana bestämmer sig för att föla presis då förståss men då äre bara att avanmäla:P) men det tror jag inte att hon gör, verkar inte så än sålänge iaf! men man vet ju som sagt aldrig!

Manzana: Sen efterskolan när jag kom hem gick jag till stallet och mockade och fixade åt kääraste fiinaste hästen min<3 sen så borstade jag på henne en bra stund :D ÄLSKAR HENNE <3

PuSsSsSsSs

2 kommentarer:

Anonym sa...

Update för fan looser! O bilder vill jag ha, roligare ;D

//Lollo

SaraKarlsson sa...

haha men orkade inte xD jag uuppdaterar ju varje dahg :D