onsdag 7 december 2011

Zäta sommaren 2010 <3

Jag tömkör Manzana, man ser Mamma som går med lille Zäta också <3 2010

Manzana and Me <3


Jag gick prummis runt dagis med Zäta idag! hon var superduktig, hon kollade typ på allting och var väldigt pigg, men hon gick med mig hela tiden endå, på sin plats, brevid mig men inte för nära! så himla skönt att vara ute och gå med henne <3 välupfostrad och känslig tjej! hon är jätteduktig, när jag stannar så stannar hon, när jag backar backar hon, och när jag bara sträckte grimslaftet lite så bromsa hon direkt! Jag kan inte annat än säga att jag är så himla glad och stolt över min otroligt fina unghäst! <3 finafina bäbisen min!
Jag och Mamma är stolta uppfödare/ägare till denna underbara fina häst<3!

Manzana fick sig en borstning, hon går inte långt i hagen hon inte! och pga av skaren så har hon fått små sår lite här och var, och som jag är väldigt säker på att de kmr övergå till att bli mugg! så idag så gjorde jag redn båda bak karlederna och smörjde in med fucidin, en supersalva! och på fram hade hon fått ett nytt sår av skaren! kulkul!
måste iaf säga att de är himla skönt att ha de här tre hästarna tsm, ingen sparkas och alla får äta samtidigt! ingen stress el hunger! de bara njuter av varandra! bara underlaget i hagen som just nu är de sämsta jag vart med om, men de blir nog bra OM de kan komma lite snö snart! (lite mer, de har ju faktiskt kommit typ 1-2cm idag). jag vill ha ca 50cm:P..
påvägen hem så stannade jag och köpte Tacos, som jag nu ska laga iordning tills mamma kmr hem, hon kmr snart hem så får skynda mig nu.
Pusshejs

Inga kommentarer: