tisdag 6 december 2011

katastrof hage

Idag så hämtade jag in båda samtidigt för att de typ endast kan röra sig i skritt i sin hage, och spänna sig hela tiden, jag fick tvinga dem att gå över de värsta stället i hagen (man måste gå över där för att komma in) och de tyckte verkligen inte om de, de är inte skönt för dem!! Manzana började blöda för hon fick ett litet skär sår av skaren ovanpåleran och Zäta ett litet sår i karleden, (jag kan gå utan att gå igenom, men inte hästarna) och skaren är ju inte så skön mot benen direkt för dem! men iaf så tog jag in dem, spolade ben och sen så gick jag ner med dem i ridhuset och släppte dem lösa, de sprang och hade skit roligt, de sparka bakut och bocka och höll på, "arabblåste" och visade mig hur snygga de är, och de är så grymt fina <3. sen så tränade jag att båda skulle gå efter mig, ochd et gick super, Zäta har fattat att när jag visslar på henne så ska hon komma till mig, (vi har tränatd et en gång innan) hon är lättlärd min lilla stjärna <3, dom hade iaf askul där nere med fast mark under fötterna:) ska göra om samma grej imorgon ifall det är ledigt där nere. men de gillar inte underlaget i hagen! de går jätteförsiktigt överallt, och tur är ju det!
nu ska jag ut och gå med linda lite,
åt nyss "kvällsmat", en ost macka, tea, en halv kopp youghurt och en liten sockerkakebit.. fint det! noit!

pusshejs

Inga kommentarer: