måndag 19 december 2011

Bitch bäbis

Idag så följde Linda med mig ut till stallet :)
efter att allt var klart, så fica jag med Manzana lite, snabbborstning och tempa. och så.
sen fix åt Zäta och sen prummis med henne! pigg och dampig häst, JAO! men hon var duktig endå som håller sig på avstånd fast och sparkar och skuttar och burnaoutar;P. snygging iaf <3
och sen när vi skulle sätta på ett nytt bandage på hoven, ja då sparkar hon, lägger all vikt på det benet jag håller upp, och sparkar o drar o springer runt. jag och linda försökte i 40min, det var tänkt att jag skulle hålla i och linda samtidigt, medans Linda gav mig sakerna., men de gick INTE! och de vart bara värre och värre, så fick vänta tills mamma kom från jobbet. och de gick inte då heller, då var hon ännuvärre! inte ett dugg rätt utan bara riktigt jävla bitchig! (sådana här dagar som man påminns om hur hennes syskon var att göra rent sår på ;).... haha!
men sådan tur är ¨så äre en riktigt snygg häst jag och mamma har!! :), men som sagt, idag var hon väldigt bitchig, och det vart inte bättre när vi var 2 starka utan då sträva hon bara emot desto mer, försökte även att gulla med henne samtidigt men allt var omöjligt idag! så vi ska vänta tills imorgon och försöka få på det då! för idag hade hon bestämt sig, verkligen! spelade ingen roll vilken bakhov man lyfte, båda var lika jävliga!
menmen var som vetrinären sa;) hon trodde vi kunde få de kämpigt;P haha! men de har ju fungerat super hitills, så nu blire inge mer byta bandage utan att både jag och mamma är med! för det behövs på den bitchiga hästen! hon har ett humör som är värre en de flestas när hon har bestämt sig;)

justja idag så har jag mormor och matte gjort ett varsit pepparkakshus också:) jag var inte så seriös, satte bara på lite godis haha:P ska bli gott senb;)

nu ska jag julpynta lite, innan det är dags för GP hoppningen kl 22.00 på eurosport:)
PUSSHEJS

Inga kommentarer: