söndag 4 december 2011

söndag

Hejsan:P
idag när jag åkte ut till stallet så mockade jag, och då ringde mormor och påminde mig om att släkten kommer till henne och fikar idag, och det hade ju jag glömt såklartXD men hann iaf fixa klart boxarna, mat och vatten och allt sånt till alla 3. innan jag åkte hem för en fika och 16.00 grand prixen från paris! där roffe, angelica och malin var med i. roffe ett ner, malin utgick, tornesch rev 2-3 och sen utgick hon.
angelica kom till omh, men fick tuvär 1ner, så kom 8plac.

sen vid 18 så åkte jag ut till stallet igen, började med att rida Ferdinand!
vi gick ner till ridhuset, och jag började med att efter ha skrittat fram att jobba igenom honom i skritten, jag gick på den lilla fyrkanten och framdelen följde spåret och bakdelen flyttade i svängen, gick mkt bra! och ställde igenom honom ordentligt tills han var helt mjuk! sen så försökte han dampa när vi skulle trava med då saktar jag bara av och gör om, och han fattade det för sen så var han riktigt duktig! gjorde mkt övergångar mellan skritt och trav, trav pch galopp, lättade på yttertygeln i avsaktningen och bara saktade av med sitsen, grejen med att jag lätta på yttertygeln är för att han inte ska hänga sig i handen i avsaktningen vilket han gärna vill göra men absolut inte får:P. och han vart riktigt riktigt fin! både i traven och i galoppen så fick jag honom riktigt rund och fin i formen, och jag kände verkligen hur ryggen var högsta punkten mellanåt! det här var vårt bästa ridpass någonsin faktiskt då jag verkligen fick en aha upplevelse på honom idag! han är faktiskt inte helt lättriden, nog för att han är bland de snällaste hästar jag suttit på, men han är så stor och grov och lång! det gör honom inte helt lätt, inte för mig iaf som är van (och föredrar) de lite nättare hästarna med mkt motor:) men ack så nyttigt det är för mig att rida honom :)

sen så borstade jag och linimentade Manzanas ben + hals! finaste hjärtat <3
och sen säga godnatt och borsta lite på Zäta, prinsessan <3
sen nattfodra och åka hem ::)
jag har ju vart extremt nyttig idagXD åt kakor och bullar till lunch/kvällsmatXD
såååå.. chörbjugg(el hure stavas)? here i come!

godnatt nu ska jag sova <3 (vart inget ut och jogga ikväll, fasst att jag var astaggad :/, imr blire mami som får hänga med på en tur på kvällen:)

Inga kommentarer: