tisdag 13 december 2011

Har vart ute i stallet mellan 10.00 - 12.00 typ...
Först så tempade jag Manzana. Normal temp. och Jonna hade tempa Zäta imorse och hon hade också normal temp:).
efter det så tog jag och gick med Zäta i ca 5-10min väldigt lugnt, så hon iaf fick röra sig lite, även om v,bakhov gör ont! Medans Z var ute och gick så fick Manzana stå som i en boxhage utanför Jahohs box, dock så satte jag upp så de hade 3m mellan varann, Manzana får ju inte komma i kontakt med bäbisarna nu. och jag tvättar händer och byter vantar också så gott de går. deras kompis kan ev, ha fått ett virus. och eftersom Manzana är dräktig är jag extremt nervös över detta., men J får reda på lite provsvar idag, och jag hoppas med hela min själ att de är lugnt.
iaf så mockade jag och så, var lite jobbigt att mocka med Zäta i boxen då hon är väldigt nyfiken, haha:P . men de gick de med. hon fick även lufta sig lite utan fleecetäcket en stund, och sen fick hon lite i krubban då hon har fallit ur väldigt mycket under de här dagarna. och polarn fick en morot.
Zäta fick vattnig mat, men utan lucern, och jäklar vad glad hon blev:P. bra med lite extra vätska nu när hon står still så mkt, även fast hon är duktig på att dricka och äta :).

Inga kommentarer: