tisdag 13 december 2011

Ikväll hade jag insläppet, kom dit innan och fixade med Manzana och fixa klart allt till henne, för att sedan kunna fixa med Zaranthina och mocka till henne igen och allt sånt där!
hon fick vara själv medans Jahoh var i ridhuset och prummenerade, och ja de gick ju, men hon var verkligen inte lugn, men hon försökte ju heller inte hoppa ut men.. Så nu gör vi så att Manzana måste stå utanför och vara barnvakt:P så fort en bäbis ska lämna stallet (dagiset;) haha!. (om bara Jag el Jonna är där) annars kan ju en bäbis vara själv såklart, om nån har koll.)
sen så tog vi av Z stallbandaget + hovbandaget och så gick jag med henne i stallgången, och hon är typ lika halt fortfarande, varken bättre el sämre.. hon går ju bättre när hon har "tossan" på. och utan blir hon mera halt!.
sen så satte vi på hovbandage + linda på stallbandagen igen.
justja Manzana har var väldigt pigg idag, och det som gjorde mig mindre glad var att hon bet mig i sidan, ovanpå revbenen typ,när jag spände täcket i fram,  så nu har man ett blåmärke där. supergulligt XD. men kan säga att Manzana hon ångra sig samtidigt som hon bet mig!
Jag är superglad att jag har mina underbara älsklingar <3


nu ska jag försöka sova, kanske läsa min bok först?
godnatt!

Inga kommentarer: