onsdag 21 december 2011

köping

imorse vid 06.45 så åkte jag och matte mot Köping! han har nu opererat båda benen, benhinnorna!. vi var väl hemma vid 14.00 igen, och vi köpte donken mat här i Enköping + glass som vi åt när vi kom hem :;) haha!

sen vidare ut till stallet och fixa klart allt! Zäta fick gå med Jahoh på ridbanan i ca 2h idag, dem fick gå där tills mamma kom vid strax före 18tiden, och vi bytte bandaget på henne! gick väldigt bra idag! duktig bäbis<3, hon blev mutad med lite havre, och hon betedde sig illa och slog med framhoven mot Gittan för att få mera.. inte okej! men när jag skulle få på silvertejpen, då gör de inte lika mkt om hon inte är stilla. så då gjorde vi utan havre, och när hon börja sparka så höll jag upp benet så högt jag kunde och då får hon ingen riktig krafft, så sen stod hon snällt stillla;)
iaf så lekte hon väldigt mycket med jahoh på halva ridbanan:P hon sprang, hoppa, sparka bakut, hela galen i slutet:P, i början så försökte de mest äta snö;P.

ikväll så har ja vart uppe hos mormor och tittat på WC hoppningen från i söndags:P missade ju den, visste ju att Ben vann och roffe kom 5a!.
men kul att se endå:)
nu ska jag ta och sova, pusshejs <3

Inga kommentarer: