fredag 9 december 2011

Rovalds Zoyeri

Rovalds Zoyeri, ponnyn i mitt liv <3
henne fick jag när jag var 8år gammal, och sedan har både jag och min bror haft henne och tävlat med, både mamma jag och mattias har alltidd älskat den här ponnyn, trots att hon gav mig sprickor i knäna när jag provred henne, så var det inga tvivel på att det var henne jag ville ha, hon hade d e t!
alla dessa underbara år och alla dessa underbara minnen jag har med denna otroligt fina ponny, både med och motgångar!
hon var mycket speciell att rida till en början! det var inte många som kunde rida henne, till en början var det bara jag, sen så acepterade hon även min bror. och det har vart vi, några av mina vänner har ridit henne men det har aldrig riktigt funkat förens på äldre dar, då hon vart en riktigt bra läromästare!
Jag älskar den här ponnyn så sjukt mycket! det är inte klokt!
våren 2009 så hade vi längre inte möjligheten att ha henne kvar, och då var det så bra att hon fick komma tillbaka där hon kom ifrån, till deras småbarn som skulle rida henne (hon betyder väldigt mycket för dem också, därav var de klart att de gärna hade henne till sina barn.
idag så hade de kontaktat mamma, och sagt att Zoya inte mådde så bra tuvär, men att de skulle göra allt som gick för att få henne helt återställd!
och jag blev ju störtans ledsen såklart! min älskade fina ponny <3 världens finaste ponny!

Inga kommentarer: