tisdag 20 december 2011

Hästarna

Var i stallet strax innan 16 tiden. fixade klart allt och sen så gick jag med Zäta på ridbanan, v,bak hade svullnat litegrann då hon stått utan bandaget inatt, men svullnaden gick ner efter att hon rört sig, och vi tvätta extra rent idag.
iaf så eftersom hon var så pigg att gå med så släppte jag henne lös på halva ridbanan, och hon var typ helt galen där hon sprang! men respektera staketet det gjorde båda ungisarna som var på varsin sida! duktiga! dock så gjorde Z ett försök till att krypa under haha, dock alldeles för långt ifrån staketet;) haha! så söt! stod på bakbenen, slog med frambenen och stog endast på frambenen;) haha!, så nu har jag tänkt att jag ska släppa henne lös en stund varje dag innan vi ska byta till ett nytt bandage och göra rent:)
har silvertejpat ovanpå bandaget så att de ska vara hyfsat tätt!
men idag fick vi ju iaf på bandaget :), hon började med att försöka sparka med jag var jäklar en amma bestämd från början så då lyssna hon bra sen! Anita stod och matade henne med havre(hon älskar havre, men får det inte i vanliga fall) medans jag och mamma fixade.
duktig bäbisen <3
sen så tog vi in Manzana och fixa en snabbis! tempade båda och båda med normal temp:) och ingen av mina hostar el har någe snor, så mina värkar ha klarat sig iaf :)!

sen efter det så var jag och mamma och kollade på ett hus. det var fint! :) så sen ikv har vi diskuterat endel:P.
just nu sitter jag och lyssnar på Takida, och ska väl kanske julpynta lite? de äör ju inte klart:P och imorgon bitti så åker jag och Matte till köping!
pusshejs

Inga kommentarer: