lördag 3 december 2011

Choklad och Julmust

Manzana i vintras när jag longerar henne..

Idag:
Jag red Ferdi och Mamma red Manzana :) först så red vi ut i ca 30min, travade litegranna, men var väldigt hårt på grusvägen och väldigt halt i skogen, så vi travade och galoperade på ridbanan ist :) men först gick vi förbi ridhuset och där dampa Manzana lite:P

Ferdi var fin idag! imellanåt så villa han sätta upp huvdet och kolla på allt som blåste runtomkring, men bara att driva, driva och driva:p. men han var duktig förutom dem tillfällena:P.
Manzana fick låma ferdis hoppsadel till Manzana idag, och den låg ok med pad under så.

sen så kollade vi på öppethus nere i ridhuset, goda bullar;P
och sen mocka och fixa åt alla 3.
Zäta blev dock inte tömkörd idag, men ev, imorgon!
hon var väldigt blöt när vi tog in henne också höll dem på massor i ridhuset, och ute regnade de och blåste, så kändes inte ulltimat för att ta ut en unghäst som är ny med uppgiften och för den delen väldigt pigg och glad! mina fina tjejer <3
Pusshejs, missa inte hästhoppningen ikväll kl 22.00 på Eurosport!

1 kommentar:

warnmark -Officiell bloggare Göeborg Horse Show 2012 sa...

Sv; Haha jag tycker Göteborgs mässa är den bästa men Falsterbo är också superbra :D