tisdag 6 december 2011

seg morgon

idag gåre segt, är helt seg i huvudet! kan ju inte sova på kvällen hur trött jag en är, man blir ju GALEN!

iaf, så har jag ätit frukost och kollat på tv (medans jag väntar på att linda ska baka klart;) mannen som talar med hundar, Ceasar alltså:) han är duktig och jag tycker att alla med hund borde kolla på det programmet :) det är som med hästarna, det är människans sätt att ta situationer,ledarskap och uppfostran som gör hunden !

iaf så ska jag ta och åka ut till stallet nu:) (fick sms av linda) så jag åker sj nu så jag hinner gå medans det är ljust ute. ska prumminixa med Zäta i skogen, och Manzana får vi se beroende på hur mörkt det hinner bli, om de är ledigt i ridhuset så kanske jag släpper henne lös där? hon vill ju inte röra sig så mkt i sin hage nu när de är så knöligt jag aldrig tidigare varit med om i mitt liv med hästar! där vi bodde förut så vart inte ens hagarna leriga vid den värsta regn perioden, (el ja på vissa ställen) men de hade så stora ytor att de aldrig blev direkt lerigt, och nu när de har fryst på så gör det ju ont i fötter och ben på hästarna när de ska balansera/stuka sig fram i hagen. så drf igår valde Manzana att inte en¨s gå ner i hagen, utan hon stod från 14 tiden fram till insläppet och glodde, stackarn <3:( hon hade inte vart nere i hagen då hon var helt ren om hovar och ben.
så får se r det ledigt så släpper jag nog båda i ridhuset en stund :)
nu ska jag åka, pusshejs

Inga kommentarer: