söndag 16 januari 2011

tömkörning

Hejsan, morgonen var lugn, satt och kollade på film och tog det bara lungt:) sedan vid 13 så åkte jag och mamma ut till Zaranthina <3, finaste tjejen min! mormor och farfar kom också och kollade på henne:).
gjorde dock inte s´å mycket med henne, alldeles för halt för att gå utanför hagen/lösdriften, och sen så regnade det så vi kunde inte borsta henne heller eftersom hon var blöt!. men vi pussade och kände igenom hela henne som vanligt!. sedan så skjutsade jag hem mamma och jag åkte vidare till nästa stall, till Manzana. fixade åt henne, tog in henne och borsta. sen kollade jag när Anita red lektion, och det gick super!. sedan så på med tömkörnings utrustning på Manzana och ner till ridhuset. dom jobbade med stallet så det var ju såklart jätte läskigt XD. men sen så lugnade hon sig när jag vart lite irriterad på henne, jag menar hon är ju endå snart 15år:P inte en liten baby med hönshjärna.
tömkörde henne först och bara fokuserade på hennes form, vilket gick ganska bra. hoppa iväg lite då och då och dampa loss. sen så tog jag fram en bom, och för att jag bara tog fram en var för att hon skulle bli lite uppmärksammad och få ett runt galopp språng, men hon hoppade ju över det som om det vore ett hinder xD haha, men vart många varv i galopp idag, och tillslut så mslappnade hon faktiskt av och vart riktigt fin<3.
fina fina hesten min <3!
nu har jag skrivit ett långt inlägg, fast det är vad jag kände för att skriva, så antingen läsa och stå ut! eller låta bli;) inte klaga!
tycker även det är tråkigt när folk pratar om vad de tycker man gör för fel med än fast i annan person, men inte kan säga det rakt ut istället!, blir faktiskt väldigt ledsen då!. jag menar jag är väll inte farlig eller? och sen så tycker jag att jag gör rätt, och har rätt bra erfarenhet av det jag gör och tror på det jag gör. så därför kommer jag fortsätta i samma stil : ).
skynda långsamt är mitt tips :)
PUSSOCHKRAM, och ta inte åt er, jag skriver bara vad jag känner och jag riktar inte något mot någon:)

2 kommentarer:

Amanda sa...

Vill också kunna tömköra!

SaraKarlsson sa...

varför kan du inte det då? :)