onsdag 12 januari 2011

Dag 06 – Min bästa häst

Min bästa häst! personligen så har jag tyckt om alla, och jag värderar dom inte då jag alltid kommer att älska alla så obeskrivligt mycket, men resultatmässigt så är det helt klart Classe
Classic Fire
valack
1994
e,Fontaine U, Tamari gått 1.50 i holland, ue, Favorit
ägare: sara karlsson
Han var en sådan där häst som var rolig att rida precis varje dag, när vi lärt känna varandra så ställde han upp till 10000, han var aldrig dum eller elak, det fanns helt enkelt inget ont i honom, han älskade mig och jag honom, , red jag ordentligt så hoppade han precis allt. han kunde vända på en 5öring. han var stor galoperad och alltid snabbast. vi tränade terräng varannan vecka den sommaren!, han vart helt galen, skenade bockade sparkade bakut och letade nya hinder hela tiden, han kunde inte se på när andra hoppade utan han ville hoppa allt hela tiden! han älskade det, Fredrik som jag tränade för sa att med den hästen kan du hoppa JMSM i fältävlan imorgon! så jag gjorde "ridprovet" och klarade det, men sedan så drog det ut sig lite med skriftliga provet och sedan så blev classe skadad och då blev det aldrig av. så inget fältävlanskort blev det.jag har iaf  aldrig haft så roligt tillsammans med en häst som jag hade med honom det kan jag erkänna, vi var som gjorda för varandra det sa alla .jag saknar och kommer fortfarande ihåh exakt hur han var att rida, jag kommer ihåg so det var idag jag red honom senast, jag kommer ihåg hur han är att rida mot hinder, hur man verkligen känner hur han trycker av och hur han hoppade med ryggen, helt underbar, och sedan efter hindren så sa jag wiiiiiiiie och han vart galen och hoppade och sparkade av glädje, vi busade ofta, och han fick springa så fort han ville på ängarna ibland vilket han bara älskade, vi hade så sjukt kul tillsammans han och jag, och jag är så otroligt glad att jag fick chansen att få honom!<3. jag har aldrig suttit mig upp på en häst varken före eller efter jag hade honom och tyckt att den vart bättre, det är faktiskt inte ens någon som vart i närheten! han hade sådan ridbarhet och vi var som skapta för varandra. han ville ha en ryttare som jag och jag en häst som honom! vi var osklijaktiga.

jag kommer fortfarande ihåg hur det gick till innan vi köpte honom!

Min tränare sa att hon visste en häst som jaag bara måste provrida för att verkligen få se hur en wow häst känns att rida. han var egentligen alldeles för dyr för oss och vi hade inte tänkt att köpa så pass dyr häst. men vi åkte dit iaf, när vi kommer in i ridhuset så får jag se världens finaste lilla fux stå där och bara titta på mig med vackra ögon, jag fick sitta upp och prova honom, jag kände mig helt hemma och bara satt och log, sedan fick vi hoppa lite småhinder och sedan en bana på 1.20 - 1.30m. och jag bara satt och log hela tiden, och han brallade och bara älskade det, och jag bara visstee att den här hästen ska jag ha på något vis! och ägarna tyckte att vi var som gjorda för varandra och dom tyckte att vi måste ju köpa hästen!. men vi åkte hem och funderade och funderade, . men jag kunde inte tänka på nått annat en honom, vi åkte och kollade på ännu flera hästar dagen efter, men sen så bestämde vi oss att köpa honom, han röntgades U:A + besikning U:A, och sen så åkte vi och hämtade honom på dagen, och på kvällen kom pappan i familjen och vi gjorde upp affären, jag var den gladaste ungen på hela jorden, han stod i mitt stall och åt mat! han var så fin så fin och jag var överlycklig<3.


 något som han tyckte att det var grymt tråkigt att ridas dressyr i ridhus, hoppa gick bra men inte dressyr, han vart som en ridskolehäst som hatade allt. så fi tränade dressyr utomhus på åkrar ridbanor mm sedan så vart han e glad häst överallt när jag red honom, jag lärde mig verkligen jätte mycket på honom. och jag kommer alltid att minnas honom!
jag minns som om det var igår jag hoppade 1.55m på honom. det var först två små hinder med ett galoppsprång imellan och sedan ett galoppsprång till och sen 1.55m. jag minns vilken långsida det var och vart det var :) jag saknar honom så grymt <3, jag saknar dem andra jag haft också grymt mycket men jag skulle skriva im den bästa hästen jag haft!

Inga kommentarer: