tisdag 18 januari 2011

Dag 18 - Vad tycker du om ridtravare / korsningar?

Jag tycker det är bra att vissa vill ha travare att rida på, typ som skogsmullehästar fungerar de alldeles utmärkt:) jag tycker att de har sin egen charm, och travare som går på banan är ofta väldigt vackra:) riktiga idrottsmän det! men för mig personligen passar inte rasen mig då jag är intresserad av att träna och tävla hoppning.
Travarkorsningar, ärligt talat förstår jag faktiskt inte varför man med flit betäcker en travare med ett halvblod tex, det är lika dyrt att föda upp en häst med en bra mamma som en häst med en travarmamma! men alla tycker olika och alla använder sina hästar till olika saker men jag ska inte säga att det inte finns duktiga travare!

Jag vill inte att ni ska missförstå mig, jag tycker mycket om travare, mamma har tränat en massa travhästar. dom har ett otroligt kämpar huvud. fina hästar som verkligen ger allt! men jag tycker att de passar bäst till det som de faktiskt är framavlade till att vara bäst på.
varför inte jag skulle avla med en travare är för att jag håller på med hoppning, jag vill få en häst som hoppar bra med bra ridbarhet mm. då använder jag mig av ett sto och en hingst som har förutsättningarna att få den hästen jag vill avla fram:) därför!

Kramisar

Inga kommentarer: