måndag 3 januari 2011

Dag 02 – Min första häst

Min första egna häst, eller ja jag mamma och min bror ägde den tillsammans kan man säga:)
Mozart
1998
E, Marwin
vi köpte honom när han var 2år gammal, sedan vid 2,5års ålder så började jag rida in honom, mamma hjälpte mig, men eftersom att han bara var ca 1.55cm och rätt lätt i typen då så tyckte mamma att det var bäst med en liten ryttare så då vare jag som fick äran;). jag kan säga att jag åkte av så det bara for om det nån gång, men han är den snällaste hästen vi  haft! snacka om bra psyke på en häst!. honom köpte vi när jag var ca 8-9år gammal.  så ja han var den första egna hästen! men innan det hade jag ju Isak som vi lånade, en lite shettis, typ den bongstyrigaste som man kan hitta på denna jord:P. honom hade jag ju ett tag. och innan det så red jag och min kusin på några minishettisar, typ 80cm höga, från jag var ca 2år till 5år. i början ´ledde våra mammor och sen 1år senare satt vi och galoperade själva, jag har aldrig vart rädd, utan fort skulle det gå;) man kan ju säga att man åkte av några gånger men det är bara lärdom:D.

Inga kommentarer: