måndag 3 januari 2011

Idag så åkte jag ut till stallet vid 11.00. mockade båda boxarna, sedan tog jag in Ferdinand och red ut på honom. travade och galopp jobbade honom lite på vallen, vilket han tyckte var jobbigt;) men han var fin och trampade på ordentligt. sedan så red vi lite i ridhuset, jobbade honom på volter och gjorde halt från trav, och trav från halt, och han vart jätte rund och fin i formen:). sedan så gjorde vi samma sak fast i galopp och det gick ännu bättre:). så idag gick det väldigt bra för oss, har börjat hitta knapparna lite nu:).

Sedan så tog jag in Manzana och fixade lite med henne:) hon fick vila idag, det behöver hon. jag funderar på att låta henne vila i en vecka nu. ? eller om jag ska vänta med det tills vi åker utomlands. men jag får se hure blir, ska fundera och planera lite så det blir bra. Manzana har iaf dratt in på mjölken ordentligt nu så om inte allt för länge kanske jag kan börja ge henne krafft igen! det skulle hon behöva så hon får lite muskler den lilla damen:).

nu sitter jag här och är väldigt trött, kul att man är sjuk precis hela tiden!. men ingen vila här inte, jag är inte så bra på att ta det lungt, borde ut och motionera ikväll ocksåxD.

PUUSSEEELLLIIIIPPPPUUUUSSSS

Inga kommentarer: