söndag 9 januari 2011

Dag 04 – Hur började mitt hästintresse

 Hästintresset började med att mamma hade mig med i stallet när jag var väldigt liten och mest låg och sov i barnvagnen medans hon jobbade med hästarna, sen fick jag även sitta på hästarna lite då och då, när jag var ca 2år så satt jag framför mamma i sadeln när hon skrittade ut på en travarhingst som hatade alla killarna i stallet men inte mamma och mig, det var "mammas häst", för att ingen annan kunde fånga den i hagen, ingen annan kunde hantera den, den kunde inte vara i närheten av andra hästar, den kunde varken ridas eller köras av någon annan en mamma, förutom när det var tävlingsdags för då var det de enda den hade i skallen var att vinna, han vann varenda start han gjorde, han vägrade att låta någon komma förbi honom. det var den första hästen jag satt på tror jag, och sen har intresset bara växt! :) Jag tror att han hette vick pride?

Inga kommentarer: