måndag 17 januari 2011

dressyr i ridhuset

Hejsan, idag vart ingen skola, inte bra! men har inte kunnat sova nå bra i natt, så var skit trött och hade ont i huvudet + ont i halsen när jag vaknade:S. så vart en lång frukost framför filmen, sånt är livet, och sen lite mer tv:P, tycker att Helena Bergström är en bra skådis! :).
sen så åkte jag ut till stallet och tog in finaste hästen min och fixade med henne, red dressyr i ridhuset idag. först så jobbade jag igenom henne i skritten, flytta ut bakdelen från spåret och låta framdelen gå kvar, sen skänkelvikningar på halvt igenom linjerna, och gjorde mycket volter och halt och sen igång igen, när det fungerade bra så travade vi på volterna, bytte volt varv hela tiden och ställde henne inåt utåt och rak häst!. sedan så i galoppen så bröt vi av från galopp till halt, och från halt till galopp. från halt till galopp fick vi till nån riktigt bra fattning men oftast med nått skkritt steg imellan, men från galopp till halt så använder vi oss fortfarande av en del travsteg;). men jag är mycket nöjd, hon blir bara allt lydigare och lydigare! och formen börjar komma mer och mer :).

sedan så åkte vi till västerås, vi lämnade in min sadel på spiltan för omstoppning! den är troligtvis klar tills på fredag:), berättade lite hur jag jobbade henne och så, och hon tyckte att jag gör helt rätt som mäst tömkör henne! men hon gav några sadlingstips och att jag ska använda fårskinnspad och ev nån mankgelpad som är super när man ska få dem att bygga muskler:). känns bra att jag har gjort rätt iaf! alltid kul att höra:). men om inte sadeln fungerar så hade hon någon annan som hon skulle få hem som hon trodde skulle passa mig iaf, och om den inte passa Manzana så kunde man värma om den:)!.

menmen lite om min dag! PUSSOKRAM:)

Inga kommentarer: