söndag 2 januari 2011

Idag så åkte jag först utTill Zaranthina, gick en prummis med henne på vägen, längsta hitills, det gick mycket bra och hon har börjat förstå smackningar nu, (första gången jag övade på det idag, men hon läser väll mig eftersom att hon förstår;). duktig min tjej e! men hon var även lite busig;). hon vart rädd för en vägstolpe så den lekte vi lite med över hela kroppen på henne, den var verkligen jätte läskig:) men tillslut så gick de bra! hon är su duktig min lilla fina häst, hon är verkligen perfekt, kanske är för att det är jag som har uppfostrat henne och lärt henne allt hon kan;)!. sen så tog jag in henne och pysslade med henne:) men hon lyckades få grimskaftet över nacken två gånger och blev då rädd och kasta sig, men hon slet sig inte loss min duktiga lilla tjej, utan hon har lärt sig att ge efter för tryck istället för att gå emot tryck! finaste finaste fölisen<3

sedan bar det av till Manzana, vi red ut med Anita och Ferdinand:). vi red runt fängebo och bort en bit och sen genom skogen tillbaka! Anita fick galopera först när vi galoperade och Manzana gjorde allt för att komma om ;) men det fick hon inte!:P och hon lyssnade :). sedan så galopera vi på en äng och där hade vi ingen som stoppade farten så där gick de lite fortare, men kontrolerade lydnade i slutet, och när jag är seriös då lyssnar hon:D. men vi älskart<3! sedan när vi kom tillbaka så hade Manzana trampat sin sko helt sne, så var bara att ta av rikta om och slå på igen!

sedan hem och bada snabbt som fan! sedan åka till donken och äta med pappa matte jojo jonte jeppe och sedan åka och kolla på bio, Ängla gård 3 och det var bra:) sen hem o fika hos jojs mamma,
och nu sitter jag här:)
PUSSHEJS!

Inga kommentarer: