tisdag 11 januari 2011

Dag 05 - Mitt dröm liv

Mitt dröm liv
Jag äger en stor hästgård nere i skåne vid havet, det finns två stora stall med ca 15 boxar i varje, i det ena stallet där finns Manzana & Zaranthina + några fler tävlingshästar. sedan så står där även några tillridnings utbildningshästar samt försäljningshästar! i det andra stallet där hyr mina nära och kära in sina hästar! sedan finns även 3st lösdrifter en för fölston och föl upp till ca 8-10 månader, sedan en lösdrift för för åringar upp till treåringar, en för ston och valacker och sedan en för hingstar! det finns många foderplatser + stora ligghallar så att alla får det dem behöver, de utfodras med mineral+ ev krafft 1-2grr om dagen beroende på vilka hästar de gäller. sedan på gården finns även ett ridhus med ridmåttet 20 gånger 80m, en ridbana av samma storlek med stor hinderpark, sedan även en galoppbana samt terrängbana! en strand där man både kan bada själv och med hästarna! alla hästarna sköts enligt hur jag vill ha det och det skulle vara perfekt! det finns även ett special stall med hältutrednings gång och seminmöjligheter samt lyxig plats för hovslagare! sen ett litet eget stall där jag har hästar från lösdrifterna när de hanteras samt behöver stå uppstallade, samt fölningsboxar där. + en massa mer såsom stor sadelkammare,fikarum, stora hagar med grusade till vintern och grymt stora ängar skog och mark till sommarbeten. täckestorkrum, tvättstuga, mm ja mkt mer:P
´
tre stora hus där jag bor i ett av dem, mamma i ett, och Linda i ett :)!!!

puss,
PÖSS!

1 kommentar:

Jeanette sa...

Låter som ett bra liv :)