lördag 1 oktober 2011

stallet hela dagen typ

idag har jag vart i stallet från 11-17-00 sen hem och tbx 18.10 typ:P

började dagen med att gå ner till Flupp:) och så gick vi runt och kollade på saker :D! jag kollade efter kamsoner och hittade endast en i rätt storlek :) så den köpte jag! den är utan järn i, men de enda är ju att den inte är lika skarp och det gör ju inget:P fick den för 50kr så då behövde jag inte ens fundera:p
sen mocka + fixa jag allt åt mina två + ferdi! sen så var jag med fluppi ett tag till :P efter det så red jag ut på ferdi en sväng,
sen fixa och bortsa manzana<3, hon hade fått ett skär sår:( så satte på ett spritbandage efter att jag gjort rent det!
sen in med Zäta och fixa, provade min sadel på henne och spände sadelgjorden, för att testa vilken som satt bäst, och 1m gjorden satt bäst! 120 var lite stor!
sen hem och tbx igen och släppte in vid 18.30 typ! la om ett nytt spritbandage på Manzana, såg inte så fint ut så därför får hon stå med spritbandage tills imorron med!!
sen hem
åt mat, vi grilla och åt ute :D
nu sitter jhag här med cola och pringles chips!:)
imorgon ska jag och ferdinand vara med på banhoppningsträningen vi har i stallet :D
pusshejs

Inga kommentarer: