söndag 23 oktober 2011

söndag

känns som de var igår jag skrev söndag som rubrik, dagarna går fort nu!
idag så var jag på ERK en lite stund och kolla när Sofie hoppa E,T.
sen efter det åkte vi ut till stallet, Jag Mamma och Mormor!
jag och mamma fixa klart i stallet och sedan tog vi in Zäta och gjorde iordning henne.
kapson och och tömkörgjord på! + framskydd :) sedan så fick mamma gå runt med henne lite på ridbanan, och sedan satte vi på tömmarna och jag gick bakom och höll i dem! hon tyckte att tömmarna var obehagliga mot hennes rumpa så vi gick rätt många varv ooch bara gick så att hon skulle känna att det inte alls var farliga. :) sedan så gjorde vi halt och börja gå igen på mammas begäran, och sen så fick jag bestämma halt och skritt igen! hon lyssnar ju mest på mammas kroppsspråk hur hon gör eftersom hon inte är van vid att ha mig därbak, men det är en väldigt bra början och hon lär sig snabbt! sen så prova jag även på att svänga lite lätt och mamma hjälpte till och det gick super! sen så böt vi på slutet så att jag gick med henne och mamma där bak ! vi har en grymt duktig, lättlärd och smart häst! hon är så himla trevlig! fick beröm för hur jag lyckats uppfostra henne bra idag igen, och att hon är så himla trevlig :) så glad att folk tycker hon är så trevlig! jag har lyckats:D men själv tycker jag också att hon är grymt trevlig!
mamma och jag var iaf grymt nöjda med våran lilla snygging till lilltjej, som inte är så liten;) men i våra ögon så kommer hon alltid att vara vår lilla bebis <3
visst hon försökte slita sig och springa iväg nångång, men det var ju för att hon tyckte att tömmarna var obehagliga på rumpan! finaste finaste <3
sen så pussa mamma och gav Manzana lite morötter <3

sen hem och kolla på VC hoppningen från Finnland:) 4 svenskar, men bara Malin i Omhoppn, och det resulterade i en 3e plats, hade hon inte var nästan av hästen, så hade hon nog kunnat vinna den klassen! så jävla grymt gjort!

sen ut till stallet igen och släppa in alla hästar, pussa på mina finaste <3 Manzana och Zäta är verkligen världens underbaraste hästar, jag stod och gosa med Zäta ett tag, och hon är ju fan världens gulligaste häst! så jävla söt och mysig häst ! detsamma med Manzana!
älskar dem grymt mycket! dem betyder grymt mycket för mig!

ok nu varte ett inlägg med att mina hästar är bäst och de är verkligen bäst <3! älskar dem så grymt mycket!

ikväll har jag och matte vart och hälsat på pappa :) druckit tea och ätit delicatoboll:)
PUSSHEJS <3

Inga kommentarer: