fredag 21 oktober 2011

löshoppning

Idag har Zaranthina fått löshoppa för första gången :) det gick så bra som det kunde ha gått:)
hon fick gå med mig medans vi byggde fram, och sen gick vi över bommarna några gånger och gick runt varvet ett par gånger. sedan släppte vi dem, de fick galopera över bommarna som låg på marken, och sedan höjde vi hjälphindret till ca 30cm, och de andra till något högre. i slutet fick de hoppa en liten oxer på ca 50cm?och sen galopera i båda varv över bommarna liggandes igen., de fatta snabbt vad vi ville att dem skulle göra. och jag stannade dem även några gånger, och första gången så fatta dom inte riktigt så fick slå med pisken lite framfr men sedan så fatta dem direkt:)
Jag är mycket nöjd med min lilla häst, hon hoppade över fint och runt, mer kan man ju inte se på ett sådant litet hinder:P hon tyckte att det var superskoj och brallade några gånger:) och spegeln tyckte dem var jättespännande att se sig själva i:P när vi var klara så märkte man att hon var trött :) sö sötnosig <3! vi körde väl i ungefär 15-20min? från att leda dem över till att vi var klara ungefär.
Jag är super nöjd med min lilla häst! det gick så bra som det kunde ha gått!
det var väl 2-4 gången hon var i ridhuset typ?.
nu gick ju allt väldigt lätt eftersom att de fick löshoppa tsm, så då vare ju hel lugnt och buskul!:)de hoppa tom samtidigt över några gånger:p

sen efter de så hjälpte jag till när 3 hästar till löshoppades.

sen fixa jag med fina manzana, hon hade nog gärna vart med och löshoppat, men eftersom hon är inne i en trött period så väntar vi med det :) hon kanske får vara med och skutta lite nästa gång*? hon ska inte hoppa några höjder mer i sitt liv utan mer för att hon älskar att hoppa :)

det enda som var synd idag var att vi inte hann med och filma:P nästa gång ska jag se till att mamma är med :)
pusshejs

Inga kommentarer: