tisdag 18 oktober 2011

Tisdag

Hästarna, dem fick gå in vid 4 pga ovädret! spöregn och asblåsigt! så Zäta frös som aldrig förr! hon stod där i hagen när jag hämta henne, med ungefär 20cm mellan fram och bakhovar, svansen mellan benen och huvudet i backen och det såg ut som att det var hennes sista minutrar här i livet, så illa tyckte hon att det var!
hon skakade som ett asplöv där hon stod! så jag tog in henne och på med fleece och sen ett av manzanas vintertäcken så fick hon stå så i ca 15min, hon sprang runt lite men var endå hyffsat lugn, tills det blåste till typ mot väggen utanför så hon fick panik och bara galoperade in i dörren och försökte hoppa över trots att jag stod ivägen! hon fick panik! jag trodde hon hade fastnat med täcket men så var de inte. hon vart galen! har aldrig sett henne så rädd! så jag försökte lugna ner henne men då jag insåg att hon skulle spränga dörren så tog jag ut henne, hon halka nästan omkull på golvet, och sen ut och hon ville bli av med mig! så jag var tvungen att säga åt henne på skarpen! och sedan in i stora stallet så hon fick lite trygghet hos mor sin:p hon fortsatte skaka ett tag, men sedan så lugna hon ner sig, men hon fortsatte att frysa, sen så gick jag ut med henne i boxen igen och vi tog om det från början, och hon var allt annat en lugn, men när hon väl fattat att jag stod där med henne så lugna hon ner sig, hon skrek lite men var endå hyffsat lugn igen :) hon stod och åt lite hö av mig och sen kom hennes kompis tbx och då blev hon coollugn igen :)
sedan så tog jag av henne täckena då hon slutat att frysa :)
manzana fick såklart också komma in tidigare :) henne kunde jag ju iaf borsta där täcket hade suttit:)

fett seriös text i minsta detalj jag vet:p men så blire bara ibland:P
pusshejs

Inga kommentarer: