måndag 31 oktober 2011

Måndag

på FM så gick ju jag och linda en långprummis som jag skrev tidigare, ut till bresse allen och så runt där. tog väl ca 1h?.

Hästarna:
Zäta borsta och fixa jag med, själv inne i stallet och hon var superduktig! men hon har ju kunnat stått själv på gången rätt länge bara att jag inte skrivit det:p. sen så spolar vi ju benen typ varje dag nu när de är så här lerigt ute i hagen! och nu står hon typ helt still, får påminnan henne nångång men hon är verkligen duktig!
sen så fixa jag med Manzana och skritta dagisrundan med Gittan:)
sen så ensamträna jag Zäta en kort stund innan Jahoh kom in i sin box, ca 5min? hon la sig ner, sparka i väggen, gnägga, var arg och frusta! men hon försökte inte direkt hoppa ut. men hon brukar faktiskt vara lugn i början och bara stå och äta, men när Ferdi och Orient fick gå in och förbi hennes lilla box, så ja då blev hon sur:P hehe! men hon gör ju framsteg hela tiden och det är de viktigaste, sen får de ta den tid de tar:)

nu ska jag snart sova! pusshejs

Inga kommentarer: