måndag 10 oktober 2011

hästarna

Idag så gick jag och Manzana en prummis i skogen :) sedan bortsta jag och frissa henne litegranna!
och sedan så borsta jag Zäta, (lämna henne själv på stallgången en liten stund, och då snurra hon runt, så klara fick ställa tbx henne:p. men ingen fara med henne inte:) lugn och fin var hon idag också:) sean så gick jag med henne på ridbanan och drog en tunna efter:p gjorde de första gången i fredags och då var hon först rädd, men sen gick de bra! och idag så titta hon bara lite på den men var så duktig så! hon litar ju på mig!
sen så ställde jag 2 tunnor med 1,5 meters mellanrum och gick igenom dem, sen stannade henne emellan och sen drog jag ihop dem till typ 80cm? och gjorde samma sak och hon bara gjorde som jag sa. så duktig! :)
båda grejerna är bra träning inför inkörning, (jag har ju tänkt att köra in henne). och smala utrymmen är ju alltid bra att träna! jag ska skaffa mig en bra pressening som jag kan göra som en gång med hinderstöd och gå igenom/under med henne! och sen måste jag verkligen bli bättre på att lägga upp bilder och filmer, men det är inte så lätt när man är själv och tränar hästen! men ska be mamma i helgen :)
sen nu är ridhuset klart också, så nu kan vi löshoppa hästarna. eller ja löshoppa kanske var att ta i:p men så hon får lära sig hur det fungerar:)
:)

Inga kommentarer: