onsdag 19 oktober 2011

jag skrev ett jättelångt inlägg om att hästen blir vad vi gör den till,
och även att man aldrig kan vara 100% säker på att en häst inte har ont, också skrev jag vidare på Carres vetrinär historia som 4-5åring med vetrinär besök titt som tätt, och vetrinärerna förklarade honom som frisk medans vi fortsatte kämpa och tillslut, när mamma bestämde sig för att åka in och inte åka därifrån fören de hade röntgat igenom hela hästen och hittat felet på honom! dem gjorde iaf som hon sa! (efter typ 10 besök hos dem, 1operation av en utstickande benbit! och sedan friskförklarad några gånger) tillslut så hitta dem fraktur på 7&8 onde nackkotan och närverna låg i kläm ibland därav tappa han bakbenen ibland!
vilket vetrinär hade sagt tidigare att de är nog för att han är så ung och i obalans, var det konstigt att han var i obalans? NEJ! men som sagt det är ju jättesvårt för vetrinäerna att hitta fel rätt ofta, och därav är det så viktigt att vi som hästägare har kunskap och känner våran häst! vi fick liksom rådet " sälj den där hästen det är inte er typ av häst", hade vi inte vetat bättre, hade vi vart en okunnig hästfamilj ja då hade vi kanske gjort det, och då säger jag bara stackars häst i fel händer!
jag gråter nu, och nu skrev jag ju lite endå men kortfattat och det kändes bättre! men urs vad jag saknar den här hästen <3. Carnegie in my heart! snygg häst med otroligt bra gång och hoppkapacitet! var med om en olycka och fick somna in som 5åring :(  dock kunde de inte säga om han vart med om olyckan innan vi köpte han el när vi hade honom. han hade antagligen halkat i hagen när de var halt! eftersom att nerverna låg så pass lite ikläm så kunde de ha kommit med tiden, kanske inte att det märktes på en gång?
han gick ju igenom besiktning när vi köpte honom iaf, den enda anmärkning var att han hade extrema vargtänder, typ dem största dem sätt som vi sedan tog bort!

min  finafina älskling <3 jag är glad för tiden vi hade tillsammans, du var så otroligt personlig och gullig! jag kom alltid med bussen och då gick jag igenom deras hage hem, och där stod han alltid och väntade på mig vid den tiden ungefäör som jag alltid kom! och han gnägga alltid när han såg mig! det var kärlek det min fina fina <3 lillen carre älsklingen <3!

mina fina fina änglar jag saknar er <3

Inga kommentarer: